Συμφωνείτε με την εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας 36/05 και την αναγνώριση των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών;

Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2008

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

Μέσα στο νόμο-έκτρωμα (αρ.16) περιλαμβάνεται και θεσμοθετείται το σύστημα των πιστωτικών μονάδων. Κάθε μάθημα θα αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο αριθμό μονάδων. Μονάδες μπορείς να παίρνεις και με άλλες δραστηριότητες: Σεμινάρια, συνέδρια, πρακτική άσκηση κλπ. Πτυχίο θα παίρνεις όταν ολοκληρώσεις τη…«συλλογή» του απαραίτητου αριθμού μονάδων…κατά βούληση.

Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΥΘΕΙΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΑΠΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΦΗΜΕΡΕΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΕΙΣ!
Από τη στιγμή που τα ιδρύματα θα λειτουργούν με τη λογική του «μικρότερου κόστους & του μεγαλύτερου κέρδους» και αυτό που θα μετράει -βάσει και της διεθνούς πείρας- είναι «οι πόντοι της αξιολόγησης», τα προγράμματα σπουδών δεν θα μείνουν ανέπαφα. Κάθε ίδρυμα θα έχει να ανταγωνιστεί άλλα πέντε-έξι ανάμεσά τους και τα ψευτοκολέγια και για να το κάνει αυτό θα πρέπει να προσαρμόσει τις σπουδές του σε πιο ταχύρρυθμα και ευέλικτα μοντέλα. Οι ολοκληρωμένες σπουδές, θα θεωρούνται «περιττή δαπάνη». Τα προγράμματα σπουδών θα μετατραπούν σε σύντομους και ευτελής «μπουφέδες» ημιμάθειας.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΟΥΡΕΛΙΑΣΜΑ, ΑΥΤΗΝ ΤΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΕΡΧΕΤΑΙ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΣΑΝ «ΔΕΙΚΤΗΣ» & ΜΟΝΑΔΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ!

Η μέχρι τώρα εμπειρία από χώρες που εφαρμόζονται οι πιστωτικές μονάδες π.χ. (ΗΠΑ) δείχνει ότι δημιουργούνται πτυχία «μπάχαλο» που δεν οδηγούν σε επιστημονική ειδίκευση σε κάποιο συγκεκριμένο επιστημονικό αντικείμενο. Εμφανίζονται φοιτητές με major στα Μαθηματικά και minor στην Ψυχολογία, με major στην Δημιουργική Συγγραφή (Creative Writing) και minor στην Ιστορία της Τέχνης κ.ο.κ. Δημιουργούνται πτυχία με εξαιρετικά ευρύ αντικείμενο (επιλέγοντας άσχετα μεταξύ τους μαθήματα), με εξαιρετικά στενό αντικείμενο (major σε Political Economy of Industrial Societies) ή χωρίς αντικείμενο (major σε Women Studies). Είναι προφανές ότι τέτοια πτυχία δεν έχουν καμία απολύτως επαγγελματική προοπτική. Απλώς σου δίνουν τη δυνατότητα να δώσεις εξετάσεις σε επαγγελματικούς φορείς, δηλαδή αφού πάρεις πτυχίο, να μπεις και εσύ στην…ουρά!
Είναι μια αντιδραστική ρύθμιση που συνδέεται άρρηκτα με τη συνολική προσπάθεια απαξίωσης των σπουδών και της επαγγελματικής και εργασιακής προοπτικής των αποφοίτων. Εισάγει την λογική της ανταγωνιστικότητας και της ευελιξίας στις σπουδές με τραγικές συνέπειες.

Δύο παραδείγματα:

1ο. Το «παράρτημα διπλώματος» που έχουν ψηφίσει η ΝΔ & το ΠΑΣΟΚ και πλέον θα παίζει ουσιαστικό ρόλο και θα υπερτερεί του πτυχίου, το οποίο θα συγκαταλέγεται μαζί με άλλα «χαρτιά» (πιστοποιητικά παρακολούθησης, ECDL, διπλώματα και διπλωματάκια ) που θα έχουν αποκτηθεί με οποιοδήποτε τρόπο και βέβαια…κόστος!

2ο. Η «αξιολόγηση» που μπορεί κάλλιστα με τα κριτήρια της αγοράς και της κερδοφορίας της να βαθμολογήσει αρνητικά ολόκληρα πεδία αναγκαίας για την κοινωνία επιστημονικής γνώσης μαζί με τα μαθήματα και τα εργαστήριά ενώ θα πριμοδοτεί αντίστοιχα άλλα της αρεσκείας της. Από αυτήν την άθλια κατάσταση θα «κρέμεται» κάθε φοιτητής μαζί και το δικαίωμά του στη μόρφωση!

Ακριβοπληρωμένη αμάθεια, μισές σπουδές-«fast food» που δεν θα παρέχουν στέρεα και ολόπλευρη επιστημονική γνώση πάνω σε ένα αντικείμενο και πτυχία πιστοποιητικά τύπου ΙΕΚ. Αυτή η κατάσταση που θα αλλάζει από χρόνο σε χρόνο σύμφωνα με τις ορέξεις και τις απαιτήσεις της αγοράς θα την καταστήσει ρυθμιστή και κριτή για το τι θα μαθαίνουμε, ποιος, για πόσο, με τι μισθούς και δικαιώματα θα δουλεύουμε. Και φυσικά η αγορά θέλει να κοστίζουμε όσο γίνεται λιγότερο, να παίρνουμε μισθούς πείνας, να δουλεύουμε ανασφάλιστοι ή μισοασφαλισμένοι, με ωράρια λάστιχο κτλ

Τι λένε όμως γι αυτές τις εξελίξεις…

Η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ από κοινού προωθούν αυτήν την πολιτική. Συμφωνούν στις γενικές επιδιώξεις αλλά και σε πληθώρα επί μέρους ρυθμίσεων (βλ. πιστωτικές μονάδες). Πίσω από τις διακηρύξεις του καθενός για «ευελιξία» και «κινητικότητα» κρύβεται το εφιαλτικό μέλλον χωρίς δικαιώματα που μας ετοιμάζουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα όσα είπε ο Γιώργος Παπανδρέου στη Βουλή στις 26/5/2007: «…ο φοιτητής να έχει πολλές επιλογές…να συνδέεται με την αγορά εργασίας…να συνδέεται με την επιχείρηση, να συνδέεται με την περιφερειακή ανάπτυξη και συνεχώς να γίνεται η μετεκπαίδευση…» «…δυνατότητα να συνδυάζει διαφορετικές επιλογές ο φοιτητής ώστε να διαμορφώνει ο ίδιος την ιδιαιτερότητα του δικού του πτυχίου για να βρίσκει δουλειά. Αυτό θα ενισχύεται με ελευθερία επιλογής αλλά και ελευθερία μετακίνησης μεταξύ διαφορετικών τμημάτων και μεταξύ διαφορετικών ιδρυμάτων…»


Οι παρατάξεις τους μέσα στα πανεπιστήμια, ΔΑΠ & ΠΑΣΠ, φέρουν σοβαρή ευθύνη γιατί «πρώτες και καλύτερες» έθεσαν ζήτημα περί «ανταγωνιστικών πτυχίων» και «προσαρμογής στην αγορά»! Η ΔΑΠ είναι η παράταξη που εδώ και χρόνια στηρίζει, διαφημίζει και ψηφίζει την ισοπέδωση των πτυχίων μας διοργανώνοντας και η ίδια σεμινάρια και διαλέξεις με εταιρείες και επιχειρηματίες! Και η ΠΑΣΠ είναι η παράταξη που συναινεί σε αυτήν την πολιτική! Ακόμα κι όταν «ψελλίζει» γενικόλογα τρεις αράδες για το νόμο έκτρωμα δεν αναφέρεται σε αυτήν τη ρύθμιση και κρύβει την προέλευση και την αιτία των αντιδραστικών μέτρων για να αθωώσει το ΠΑΣΟΚ!
Ο ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ και το ΔΙΚΤΥΟ και από κοντά τα ΕΑΑΚ όχι απλά κρύβουν την μορφωτική υποβάθμιση των σπουδών και οι καίριες θέσεις τους (γενικά πτυχία, γνωστικό αντικείμενο, ελεύθερο πρόγραμμα σπουδών, ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ, προκαταρκτικό έτος κ.α) όχι απλά δεν απαντούν αλλά το λιγότερο «περιγράφουν» αυτήν την υποβάθμιση και τις σπουδές «σούπα»!

Μέχρι τώρα ξέραμε ή τουλάχιστον νομίζαμε ότι …
…οι σπουδές μας θα «διεξάγονταν» πάνω σε ένα επιστημονικό αντικείμενο, σε ένα τμήμα με δομημένο πρόγραμμα σπουδών, με «αρχή, μέση και τέλος»!
…η εκπαιδευτική διαδικασία -περιλαμβάνοντας ή αξιοποιώντας συνεκτικά τα μαθήματα, τα εργαστήρια, την πρακτική άσκηση και αφομοίωση, τις εκπαιδευτικές επισκέψεις, την πτυχιακή εργασία-εμβάθυνση στην μεθοδολογία κτλ- θα οδηγούσε με «σιγουριά» στο να αποκτήσουμε τη δυνατότητα να «επί ιστάμεθα» αυτού του επιστημονικού αντικειμένου, θα είμαστε δηλαδή επιστήμονες!
… και ότι η απόκτηση του πτυχίου μας θα εξασφαλίζει την απαραίτητη γνώση & την επαγγελματική ικανότητα και αυτό να είναι αφενός η μόνη προϋπόθεση για να δουλέψουμε στο αντικείμενό μας και αφετέρου σοβαρό εφόδιο για να απαιτούμε δουλειά με δικαιώματα!

Κάναμε λάθος…;;;
Αν δεχτούμε αυτά που λένε η κυβέρνηση της ΝΔ που τα εφαρμόζει και το ΠΑΣΟΚ που ήταν κυβέρνηση όταν πέσανε οι «υπογραφές» για τις πιστωτικές μονάδες αλλά και τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τη συνθήκη της Μπολόνια κτλ τότε κάναμε λάθος, μας έχουν κοροϊδέψει…

ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ στην ακριβοπληρωμένη αμάθεια & τα πτυχία πιστοποιητικά!
Πτυχία με αξία! Πτυχία για Δουλειά!
ΟΙ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ & ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ!
Μαζί με το λαό, συγκρουόμαστε με την πολιτική ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΕΕ και παλεύουμε για ένα πανεπιστήμιο δημόσιο & δωρεάν στην υπηρεσία των αναγκών μας!

Δεν υπάρχουν σχόλια: